Jak prowadzić sklep internetowy przez firmę w Anglii, czyli dropshipping via spółka LTD

Jak prowadzić sklep internetowy przez firmę w Anglii? Sprzedaż internetowa w dalszym ciągu pozostaje jedną z najczęściej zgłaszających się do nas branż, chcących wynieść się z podatkami za granicę. „Skoro większość Klientów mam w UE, to dlaczego nie mogę rozliczać się za granicą?” – z taką myślą zmierzyło się już tysiące przedsiębiorców w Polsce i to właśnie do nich kieruję niniejszy wpis.

W mocnym uproszczeniu, typowy sklep internetowy może funkcjonować na dwa sposoby:

  1. Towar kupujemy w większych ilościach u producenta czy hurtownika, magazynujemy, wystawiamy na sprzedaż, pakujemy i wysyłamy do Klienta;
  2. Nie posiadamy fizycznie towaru, pozyskujemy Klientów; pakowaniem i wysyłką towaru zajmuje się producent/dostawca

I to właśnie opcją nr 2  się zajmiemy, czyli sprzedażą w modelu DROPSHIPPING. Dlaczego? Ponieważ w sytuacji, gdy nie mamy magazynu ani siedziby w Polsce, taka sprzedaż internetowa może odbywać się za pośrednictwem brytyjskiej spółki Limited.  

Co to jest dropshipping?

Dropshipping to jeden z modeli sprzedaży (w tym internetowej), w którym Ty jako właściciel sklepu nie musisz posiadać fizycznie towarów, których sprzedaż prowadzisz. Możesz zająć się tworzeniem sprawnie działającej platformy sprzedażowej, pozyskiwaniem Klientów, obsługą, marketingiem. Z kolei pakowaniem i wysyłką zajmą się osoby, z którymi współpracujesz.

Spotykamy dwa modele w sprzedaży dropshipping:

  • sprzedaż na własny rachunek
  • pośrednictwo w sprzedaży

Sprzedaż na własny rachunek

Sprzedaż we własnym imieniu polega na na tym, że Klient zawiera umowę bezpośrednio z Tobą. Tak więc Ty wystawiasz fakturę i Ty obsługujesz całą sprzedaż (zwroty, reklamacja).

Pośrednictwo w sprzedaży

Tutaj twoje zadanie ograniczać się będzie do pośrednictwa w zawarciu umowy sprzedaży pomiędzy Twoim Klientem oraz Kontrahentem. Ty zarabiasz na pośrednictwie.

Patrząc od strony podatkowej – to Twój kontrahent wystawia faktury Klientom, on również odpowiedzialny jest za obsługę sprzedaży (wysyłka, zwroty, reklamacje). Ty jedynie fakturujesz kontrahenta/dostawcę na prowizję, którą pobierasz za sprzedaż towaru przy pośrednictwie Twojej platformy sprzedaży.

Który model wybrać prowadząc spółkę Limited?

Oba modele w systemie dropshipping pasują pod rozwiązanie brytyjskie. O tym, które rozwiązanie będzie lepsze akurat dla Ciebie, decydować będzie Twoja indywidualna sytuacja biznesowa – wysokość marży, miejsce dostawcy/kontrahenta, czas dostawy, ect. Z punktu widzenia rozliczeń najprościej działać na zasadzie zwykłego pośrednictwa – wystawiamy fakturę innej firmie (B2B) nie musimy przejmować się limitami VAT-u.

Sprzedając towar we własnym imieniu musimy brać pod uwagę limity VAT-u, które występują przy okazji sprzedaży dla klienta indywidualnego (B2C). W przypadku sprzedaży wysyłkowej do Polski limit ten wynosi 160 000 zł. Czyli jeśli nasza sprzedaż przekroczy tą kwotę, będziemy mieli obowiązek rozliczyć się z podatku VAT w Polsce, nawet jeśli sprzedajemy jako brytyjska spółka Limited.

Jeśli potrzebujesz indywidualnej pomocy, doradztwa napisz do mnie.

Jak prowadzić sklep internetowy przez firmę w Anglii, czyli dropshipping via spółka LTD
4 (80%) 13 l.opinii

Was this article helpful?

Powiązane informacje