Certyfikat rezydencji podatkowej dla spółki

Certyfikat rezydencji podatkowej to jeden z ważnych dokumentów dla spółki. Dzisiejszy wpis poświęcę na omówienie zagadnienia rezydentury podatkowej.

Oczywiście jeden wpis nie wyczerpie tego tematu oraz zagadnień ściśle z tym związanych, jak chociażby podatek u źródła. Wpis ten należy traktować jako absolutną podstawę, wstęp do tematyki optymalizacji podatkowej. Może okazać się przydatny dla wszystkich osób, którzy prowadzą firmę za granicą albo dopiero przymierzają się do wyprowadzki.

Rezydencja podatkowa

To jedno z podstawowych pojęć w kontekście planowania i wdrażania rozwiązań optymalizacyjnych, które obejmuje księgowość w UK.  To właśnie rezydentura podatkowa będzie decydowała o miejscu, w którym podatek zapłacisz Ty lub podmiot, którego jesteś właścicielem. Dlatego, zanim podejmiesz decyzję o przeniesieniu firmy za granicę, sprawdź jak wyglądają warunki przyznawania rezydentury podatkowej w danym kraju.

Rezydentura podatkowa spółki a Rezydentura podatkowa osoby fizycznej

Często oba zagadnienia stosowane są zamiennie. To znaczy, osoby szukające odpowiedzi na pytanie: „Jak uzyskać rezydenturę podatkową” najczęściej nie do końca wiedzą, czego potrzebują. Otóż rozróżniamy dwa rodzaje rezedyncji – dla osób fizycznych oraz osobowości prawnych, czyli po prostu firm. Aby być rezydentem podatkowym danego kraju jako osoba fizyczna, MUSISZ tam przebywać  (np. w UK) powyżej 183dni/rok – każdy z krajów UE stosuje tę zasadę jako główny wyznacznik. Polska również. W innym wypadku prawdopodobnie zachowasz rezydenturę w kraju pochodzenia.

Kiedy spółka jest rezydentem podatkowym UK?

Rezydencja podatkowa firm to temat pokrewny, jednak zasady jego przyznawania są zupełnie inne. Na rezydencję podatkową spółki ma wpływ sporo czynników, jednak o rezydenturze podatkowej spółki decydują przede wszystkim dwa czynniki: miejsce zarejestrowania spółki oraz miejsce podejmowania kluczowych decyzji przez zarząd spółki. Obecnie na uzyskanie certyfikatu rezydencji podatkowej trzeba czekać 30 dni roboczych + obieg dokumentów, wydawany jest bezterminowo (o ile nie poprosimy inaczej). Co ważne HMRC może odmówić jego wydania. Jeśli potrzebujesz uzyskać certyfikat rezydencji podatkowej dla Twojej spółki Ltd – skontaktuj się z nami.

Certyfikat rezydencji podatkowej wydawany dla Polskich klientów ma standardowo termin ważności 12 miesięczny zgodnie z art. 26 ust. 1i ustawy o CIT:

Jeżeli miejsce siedziby podatnika dla celów podatkowych zostało udokumentowane certyfikatem rezydencji niezawierającym okresu jego ważności, płatnik przy poborze podatku uwzględnia ten certyfikat przez okres kolejnych dwunastu miesięcy od dnia jego wydania.

Masz lub chcesz założyć spółkę LTD w Anglii?

Kliknij poniżej i sprawdź więcej informacji:

Załóż spółkę LTD  Księgowość w UK

Was this article helpful?

Powiązane informacje